اطلاعات دوره ICDL جامع

اطلاعات دوره ICDL جامع

مباحث دوره ICDL Pack هفت مهارت به ترتیب زیر میباشد :

  1. IT
  2. Windows 10
  3. Word
  4. Internet
  5. Excel
  6. Access
  7. PowerPoint

 

  1. در مبحث مبانی کامپیوتر دانشپذیر با مهارت­های پایه کامپیوتر آشنا می ­شود با سخت افزار، نرم­ افزار، ارتباط بین حافظه­ ها، انواع حافظه، انواع کامپیوتر شخصی، وسایل ورود اطلاعات و وسایل خروج اطلاعات، اطلاعات در مورد RAM،CPU ،Hard Disk انواع پورت آشنا می­شود سپس در مورد شبکه­ ها مانند اینترنت، اکسترانت، سلامتی در هنگام کار با کامپیوتر، حفاظت از اطلاعات، شناخت ویروس ها آشنا خواهد شد و در انتهای مبحث It در مورد انواع نرم افزار و کاربرد کامپیوتر درزندگی روزمره آموزش می­بیند.   
  2. در مبحث Windows ایجاد فایل، پوشه ­و میانبر، جستجو در سیستم عامل، ایجاد فایل فشرده و استخراج آن ، تغییرات در سیستم عامل، نصب فونت، ایجاد نام کاربری و  password،Copy،Cut،Paste  ، کار با نرم افزار Snippingtool را آموزش می­بیند و به طور کلی ترفندهای کار با سیستم عامل و مهارت های بیشتر برای کار با سیستم عامل را اموزش می­بیند.
  3. در مبحث Word اصول کار با نرم ­افزار، تنظیمات صفحه، تنظیمات فونت،تنظیمات پاراگراف، ایجاد Style، رسم جدول و تغییرات آن، اضافه کردن شکل و عکس و تغییرات بر وی آن، ایجاد فهرست، ادغام پستی، چگونگی چاپ از صفحات و... را آموزش می­بیند. به طور کلی پس از آموزش این مبحث توانایی تایپ مقاله، نامه اداری و کتاب را دارد.
  4. در مبحثInternet آشنایی اولیه با اصطلاحات در اینترنت،جستجو در اینترنت،ذخیره کردن از اینترنت،Upload،Download، اشنایی با سرویسهای اینترنت،قرار دادن صفحه درBookmark کار با ایمیل و دریافت و ارسال ایمیل را آموزش می­بیند.
  5. در مبحث Excel دانشپذیر در نرم افزار Excel با اصول اولیه کار با این نرم افزار کاربردی آشنا خواهد شد. رسم نمودار، فرمت شرطی، گزینه ­های Format cells، انتخاب در اکسل، میانبرهای صفحه کلید، چگونگی محاسبات در اکسل و انجام محاسبات، آشنایی با توابعی مانند Sum،Average ،Min،Max ،If ، توابع شمارشی  مانند Count،CountA ،Countblank  و Countif از آموزش های این نرم افزار می­باشد. مدیریت Sheet ها، نمایش چند فایل در کنار هم و Freeze کردن ستون و ردیف در این دوره آموزش داده خواهد شد.
  6. در مبحث Access معرفی بانک اطلاعاتی و آشنایی با مفاهیم  نرم فزار Access، طراحی Table، معرفی Data Type وگزینه­های Field Properties، تغییر فرمت جدول، فیلتر کردن رکوردهای جدول و ذخیره در قالب Query، طراحی Query و قرار دادن شرط برای رکوردهایQuery ، طراحی و ساخت Form، ایجاد گزارش و طراحی آن و ارتباط بین جداول از مواردی است که دانشپذیر در این نرم افزار آموزش می­بیند
  7. در مبحث PowerPoint اصول ساخت یک فایل ارائه مطلب، انیمیشن سازی، معرفی Transition، تغییرات بر روی اسلایدها، معرفی slide master، قرار دادن فایل Music و Movie در داخل اسلایدها، معرفی نمای نمایش و حرکت در بین اسلایدها با صفحه کلید و ماوس، اضافه کردن دکمه عملیاتی، اضافه کردن عکس، نمودار، جدول و SmartArt به داخل اسلایدها، ایجاد البوم عکس و چاپ از اسلایدها دراین دوره آموزش داده می­ شود.

بازار کار

  • امور اداری، امور اموزش، دفترداری، حسابداری و حسابرسی، واحد فروش و ... شرکت ها و سازمانها
  • تمامی واحد هایی از شرکت ها و سازمان ها که کاربران ملزم به گزارش دهی و ساماندهی داده ها باشند می توانند داده های خود را دربانک اطلاعاتی اکسس ذخیره نمایند و تمامی محاسبات و گزارشات خود را در اکسل مدیریت نمایند و گزارشات خود را به صورت گرافیکی در پاورپوینت طراحی نمایند و به مدیران سطوح بالاتر ارائه نمایند.
© MFTShiraz.iR
Developed by MFTShiraz.iR